torstai 15. elokuuta 2013


 Kurssin aloitus


Valitsin tämän kurssin, koska tarvitsen hieman apua tekstin tuottamisessa ja että pysyisin aiheessa. Kevään kirjoitukset eivät menneet ihan putkeen äidinkielen kohdalla, joten haluan apua ja harjoitusta, ennen kun syksyn kirjoitukset alkavat.

Tekstin tuottamisessa on hyötyä siinä mielessä, että luettuaan tekstin, ihmiset huomaavat miten hyvin tekstin tuottanut henkilö pystyy ajattelemaan laatikon ulkopuolelta ja monipuolisesti. On hyvä ajatella asioita monelta eri kantilta. Mitä enemmän tekstiä, sitä enemmän asiaa.

Mielestäni pystyn tuottamaan hyvin tekstiä, mutta ongelmani on etten mahda pysyä aiheessa. Siksi haluan harjoitusta ja apua tältä kurssilta. Minulla on myös vähän kielellisiä ongelmia tekstieni kanssa. Siihenkin haen apua.


Kirjoitan silloin tällöin vapaa-ajallani fiktiivisiä novelleja. Siihen se kunnollinen kirjoittaminen taitaakin jäädä. Olen ajatellut blogiin kirjoittamista, mutta tulin kuitenkin siihen päätökseen ettei se ole minun juttuni.


Pidän paljon mielipideteksteistä, koska minulla on paljon mielipiteitä eri asioista. Mielipideteksti on minulle hyvinkin mieluinen vaihtoehto. 

Tarvitsen kipeästi harjoitusta tekstitaitovastauksissa, joten niitä voi olla enemmänkin. Hyvä, että niitä on edes yksi.
Esseitäkin voisi olla muutama, sillä haluan harjoitusta asiassa pysymisessä.
Uutinen tai arvostelu /reportaasi olisi erittäin hyvää harjoitusta erilaisten tekstien tuottamiseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti